Spôsobila pandémia COVID-19 dlhodobé zmeny na trhu s ojazdenými vozidlami?

Pandémia COVID-19 mala ďalekosiahle účinky nielen na americký systém zdravotnej starostlivosti Spôsobilo to zastavenie hospodárstva, v dôsledku čoho muselo mnoho podnikov zatvoriť svoje brány, zatiaľ čo ostatné sa snažili nájsť spôsoby, ako zostať v prevádzke.

Väčšina zamestnancov bola nútená pracovať z domu alebo z iných vzdialených oblastí Automobilový priemysel bol tiež postihnutý v mnohých ohľadoch, podobne ako ostatné podniky, a väčšina predajcov ojazdených vozidiel sa pýta, či budú účinky dlhodobé Budeme diskutovať o tom, ako zablokovanie COVID-19 spôsobilo dlhodobé zmeny na trhu s ojazdenými vozidlami.

Vplyv na správanie spotrebiteľov

Zamykanie malo veľký vplyv na to, ako ľudia nakupujú rôzne položky Väčšina fyzických obchodov musela byť zatvorená na neurčito, zatiaľ čo internetové obchody dokázali využiť situáciu a byť úspešné. Napriek tomu sa mnohí ľudia pýtajú, či sa spôsob, akým ľudia nakupujú online, nezmení ani po pandémii.

Nákupy online neboli pred pandémiou novým fenoménom Ľudia si pomaly zvykli nakupovať tovar online ešte pred začiatkom výluky Je však nesporné, že uzamknutie jej dalo obrovský impulz. Mnohí lídri na trhu sa domnievajú, že pandémia COVID-19 spôsobila rozvoj elektronického obchodu takmer o desaťročie skôr, ako bolo plánované.

Niet pochýb o tom, že mnohým spotrebiteľom by sa po skončení pandémie uľavilo a potešili by sa, keby mohli opäť nakupovať v kamenných obchodoch. Väčšina kupujúcich však ocenila a využíva pohodlie online nakupovania a chcela by ho využívať aj naďalej.

Vplyv na trh s ojazdenými vozidlami

Predtým sme diskutovali o tom, ako trh s ojazdenými vozidlami výrazne ovplyvnila pandémia. V závislosti od miestnych predpisov o uzamknutí a od reakcie spotrebiteľov sa účinok uzamknutia líši v závislosti od jednotlivých predajní.

V niektorých oblastiach sa autá považovali za nevyhnutnú vec, zatiaľ čo v iných nie. Nakoniec však bol predaj ojazdených automobilov povolený, pokiaľ boli dodržané všetky zdravotné a bezpečnostné predpisy.

Lídri na trhu predpokladali, že predaj ojazdených automobilov prudko klesne. Situácia sa však nevyvíjala podľa očakávaní. Spočiatku sa dopyt po ojazdených vozidlách počas začiatku výluky znížil, ale bolo to len dočasné a predaj sa rýchlo obnovil.

Experti tiež špekulovali, že počas pandémie môže dôjsť k nedostatku ponuky ojazdených automobilov. Mnohí ľudia mali počas výluky finančné ťažkosti a museli predať svoje vozidlá, zatiaľ čo autopožičovne prišli o zákazky a nemohli obnoviť svoj vozový park.

Známe autopožičovne, ako napríklad Hertz, utrpeli veľké finančné straty a museli zlikvidovať veľkú časť svojho vozového parku. Zároveň sa mnohí ľudia chceli vyhnúť verejnej doprave kvôli pandémii, čo spôsobilo zvýšený dopyt po ojazdených vozidlách v Spojených štátoch. To v konečnom dôsledku vytvorilo rovnováhu medzi ponukou a dopytom po ojazdených vozidlách.

Priemysel predaja ojazdených automobilov sa podarilo zachrániť pred úplným kolapsom vďaka vzniku startupov, ako je Gettacar, ktoré vytvorili online platformy na nákup automobilov. Vďaka týmto startupom je kúpa auta online rovnako jednoduchá ako objednávka zmrzliny Ben & Jerry's od spoločnosti goPuff.

Zmeny na trhu s ojazdenými vozidlami

Mnohí spotrebitelia si uvedomili, že nákup vozidla online môže mať aj určité negatíva, ale zároveň pochopili, že výhody prevažujú nad nevýhodami Niekedy sa stalo, že dodané auto nebolo rovnaké ako to, ktoré bolo zobrazené online Niektorí klienti mali problémy s vrátením vozidla alebo s kontaktovaním zákazníckeho servisu.

Pri online nákupe auta je dôležité nájsť spoľahlivého a seriózneho predajcu. Počas pandémie mnohé online predajne automobilov zaviedli inovatívne zmeny, vďaka ktorým sa odlíšili od konkurencie.

Testovacia jazda pri dodávkach

Jedným z najväčších problémov, s ktorými sa ľudia stretávali pri nákupe automobilov cez internet, bola nemožnosť absolvovať vopred skúšobnú jazdu Našťastie, spoľahlivé predajne automobilov vymysleli riešenie tohto problému.

Keď je vozidlo doručené zákazníkovi, má sedem dní na to, aby si ho vyskúšal a zistil, či je v dobrom stave. Tento termín sa pravdepodobne stane trvalou praxou online predajcov automobilov a očakáva sa, že bude pokračovať aj v roku 2021.

Ceny bez dohadovania

Zjednávanie ceny bolo ďalšou prekážkou, s ktorou sa zákazníci stretávali pri kúpe ojazdených vozidiel tradičným spôsobom Internetové predajne automobilov však zaviedli jednoduchý systém stanovovania cien, ktorý je pohodlnejší pre kupujúceho aj predávajúceho.

Keďže tieto predajne nemajú predajný tím, nemusia vyplácať províziu žiadnemu predajcovi, čo znamená, že ceny áut sú primerané. Zákazníci aj predajcovia môžu vďaka tomu ušetriť peniaze, takže sa to pravdepodobne nezmení ani v nasledujúcich rokoch.

Digitálny maloobchod

Tradične bol nákup automobilu pre väčšinu zákazníkov zdĺhavým procesom. Nielenže museli navštíviť viacero predajcov áut, ale museli tiež vyjednať podrobnosti transakcie vrátane financovania vozidla.

Online predajcovia automobilov majú vopred vytvorenú sieť finančníkov, poisťovní a ďalších služieb, ku ktorým má spotrebiteľ prístup niekoľkými kliknutiami myšou. Keďže zákazníci začali tieto výhody pohodlne využívať na jednom mieste, možno predpokladať, že v tom budú pokračovať aj po pandémii.

Pandémia COVID-19 spôsobila mnohé zmeny na trhu a v správaní zákazníkov. Odvetvie ojazdených automobilov zaznamenalo pozitívne aj negatívne účinky týchto zmien. Predajcovia ojazdených vozidiel mohli pokračovať v podnikaní online, čo bolo pre nich výhodné. Spotrebitelia si tiež zvykli na pohodlie tejto metódy.

Je pravdepodobné, že toto správanie sa stalo súčasťou trvalých zmien spôsobených pandémiou a v budúcnosti bude naďalej ovplyvňovať proces nákupu a predaja ojazdených automobilov.


Publikované: 17. 04. 2023

Kategória: Zaujímavosti

Autor: Renáta Vítková